دنیای آموزش

عمومی

۲- خصوصیات رشد دوران ۸-۲ سالگی

خصوصیات رشدی کودک در ۲ سالگی: کودک در این سن فرمانبردار خوبی است، می شنود و اجرا می کند

سوم

خصوصیات رشدی کودک در ۳ سالگی: این سن برای مادر و فرزند دوره آرام و رضایت بخشی است. کودک از کلمه «ما» بسیار استفاده می‌کند. اغلب وجود مادر را بر خود ترجیح می‌دهد. بعد روی کلمه «شما» و تقاضای او بر «شما» تکیه دارد و بالاخره به مرحله دوستانه و مشترک می‌رسد. او در جهت متضاد گم نمی‌شود و سعی ندارد که هر دو جهت را انتخاب کند بلکه یک جهت را انتخاب کرده و روی آن می‌ایستد. گاهی والدین می‌توانند با فرزند سه ساله ی خود چانه نزنند. او را متقاعد کرده و به امید پاداش به انجام کاری مجبور سازند.در سه سالگی قدرت بکارگیری کلمات به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می‌یابد. کودک سه ساله گاهی که با دلیل و منطق صحبت می‌کنید، بخوبی گوش می‌دهد، و حتی گاهی اوقات ممکن است اگر دلیل خوبی برایش بیاورید. کارهایی را که انجامش را دوست ندارد، به راحتی انجام دهد. تقاضای او از بزرگترها خیلی کمتر از سابق و کنار آمدن با او آسانتر است.

خصوصیات رشدی کودک در ۴ سالگی: چهارسالگی سن قید ناپذیری کودک است، او احساس می‌کند نیرویی او را وادار می‌کند که از زیر بار هر گونه قیدی شانه خالی کند و از سر کشی و تمرد خوشش می آید. با این سرکشی کودک هر طور که خودش صلاح می‌دانید، رفتار کنید ولی مقاومت او را زیاد جدی نگیرید.

خصوصیات رشدی کودک در ۵ سالگی: در پنج سالگی کودک مطیع و دوست داشتنی است،کودک پنج ساله سعی دارد، فعالیت خود را همگام با مادر انجام دهد، و از او الگو بگیرد.

خصوصیات رشدی کودک در ۶ سالگی: شش سالگی سن احساسات شدید و غالبا متضاد است. کودک شش ساله در حالیکه مادر خود را سخت در آغوش دارد و می‌گوید: «تو را از هر کس در دنیا بیشتر دوست دارم» ، لحظه‌ای دیگر ، درست کاری مخالف سخن خود را انجام می‌دهد و می‌گوید: «مادر از تو بدم می‌آید» زیرا کودک او در سنی است که احساساتی بوده و احساسش بر عقلش غلبه دارد.

خصوصیات رشدی کودک در ۷ سالگی: در این سن کودک از همه شکایت دارد و احساس می‌کند که همه با او دشمن هستند و هر کس در هر موقعیتی می‌خواهد او را اذیت کند.  بسیار حساس است و همیشه جنبه‌های منفی قضایا را در نظر می‌گیرد، بنابراین همیشه رنجیده و غمگین است. بنابراین والدین باید با او همدردی کنند تا حالات یاس او از بین برود.

خصوصیات رشدی کودک در ۸ سالگی: کودک در سن ۸ سالگی احتیاج شدید به یک رابطه عمیق دارد از این رو به پدر یا مادر وابستگی عجیبی پیدا می کند، در برابر قبول یا رد تقاضاهایش حساس است و کوچکترین تغییر قیافه والدین را درک می‌کند. آرزوی نزدیک بودن به مادر آنقدر برای او زیاد است که اغلب اوقات یک حالت آمیختگی بین او و مادرش بوجود می‌آید. یک مادر خوب ، باید نیاز او را برای برقراری یک رابطه عاطفی ، ارضا نماید و راه را برای روابط فردی او در آینده هموار سازد.

   اول

 

 

 

 

 

اندروئید اندرویید مراحل نصب برنامه نویسی اندرویید برنامه نویسی نصب اندرویید اندرویید به زبان ساده اندروید ساده زبن برنامه نویسی ساده اندرویید درآمد با اندرویید اندروئید اندرویید مراحل نصب برنامه نویسی اندرویید برنامه نویسی نصب اندرویید اندرویید به زبان ساده اندروید ساده زبن برنامه نویسی ساده اندرویید درآمد با اندرویید اندروئید اندرویید مراحل نصب برنامه نویسی اندرویید برنامه نویسی نصب اندرویید اندرویید به زبان ساده اندروید ساده زبن برنامه نویسی ساده اندرویید درآمد با اندرویید اندروئید اندرویید مراحل نصب برنامه نویسی اندرویید برنامه نویسی نصب اندرویید اندرویید به زبان ساده اندروید ساده زبن برنامه نویسی ساده اندرویید درآمد با اندرویید درآمد اینترنتی چاقی لاغری مهاجرت ترکیه هتل مقاله درس کنکور درآمد میلیونی خودرو ترفند کامپیوتر پژو پارس روانشناسی کودک آموزش موبایل قیمت دانلود سلامت مقابله راههای استخدام طرح معیشتی یلدا اس ام اس ماهواره فرکانس پول ثروت 

نظرات  (۱)

منبع ش کجا بود ؟؟؟ لایکید 😇

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی