دنیای آموزش

عمومی
۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۳۳

سیستم صوتی پژو پارس

مجددا دستگاه را روشن کنید.

دکمه MEDIA

دکمه “MEDIA” را فشار دهید تا دستگاه بین دیسک (زمانی که دیسک داخل دستگاه قرار دارد)، USB (زمانی که USB به دستگاه وصل است)، کارت SD (زمانی که کارت SD داخل دستگاه قرار دارد) و AUX IN (زمانی که سوکت AUX IN وصل است) تغییر حالت دهد.

دکمه MUTE

در حالتی که دستگاه روشن است این کلید را برای یک لحظه بزنید. حالت MUTE فعال شده و صدای خروجی قطع می‌شود. برای خارج شدن از این وضعیت مجددا این کلید را بزنید.

تنظیم بلندی صدا

جهت تنظیم سطح صدا، ولوم صدا را بچرخانید تا سطح صدا تنظیم شود. برای افزایش سطح صدا، ولوم را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت (راست) و برای کاهش سطح صدا در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت (چپ) بچرخانید.

تنظیم کیفیت صدا

جهت دسترسی به مشخصات صوتی زیر، ولوم AUDIO را پی‌در‌پی بزنید.

 

جهت تنظیم هر یک از این حالت‌ها، ولوم AUDIO را بچرخانید. در صورتیکه در هنگام تنظیم، بیش از ۵ ثانیه تغییری اعمال نگردد رادیو پخش به صورت خودکار به حالت قبلی بر می‌گردد. تنها در حالت EQ OFF مقادیر BASS و TREBLE قابل تنظیم هستند.

نحوه کار با رادیو

تعویض باند

برای انتخاب حالت رادیو، دکمه “RADIO” را بزنید. در حالت پخش رادیو با فشردن پیاپی دکمه “RADIO” می‌توانید یکی از باندهای رادیویی را به ترتیب زیر انتخاب کنید:

 

جستجوی اتوماتیک ایستگاههای رادیویی

با فشار لحظه‌ای دکمه‌های می‌توانید سیستم جستجوی اتوماتیک را در جهت افزایش یا کاهش فرکانس‌های رادیویی فعال نمائید. پس از دریافت ایستگاه رادیویی مورد نظر می‌توانید ایستگاه دریافتی را در یکی از حافظه‌های ۶~۱ ذخیره نمائید. جهت ذخیره ایستگاه دریافتی، شماره مورد نظر را به مدت ۲ ثانیه فشرده نگه دارید.

جستجوی دستی ایستگاه‌های رادیویی

با چرخش کلید AUDIO در جهت عقربه‌های ساعت فرکانس رادیویی به صورت دستی افزایش می‌یابد و با چرخش در جهت خلاف عقربه‌های ساعت فرکانس رادیویی کاهش می‌یابد.

ذخیره اتوماتیک ایستگاه‌های رادیویی

برای انتخاب خودکار ۶ ایستگاه رادیویی قوی و ذخیره سازی آنها به جای ایستگاه‌های فعلی کلید AST را بزنید. ایستگاه‌های جدید جایگزین ایستگاه‌هایی که قبلاً ذخیره شده بودند، می‌شوند. در باند FM ایستگاه‌های دریافتی در حافظه‌های ۶~۱ باند FMAS و در باند AM در حافظه‌های ۶~۱ باند AMAS ذخیره می‌شوند.

نکته

با اعمال این دستور، حافظه‌های ذخیره شده قبلی پاک می‌شوند و ایستگاه‌های جدید جایگزین آنها می‌شوند. با فشردن بیش از ۲ ثانیه کلید AST هر ایستگاه رادیویی قابل دسترسی به مدت ۱۰ ثانیه پخش می‌شود و سپس به ایستگاه بعد می‌رود.

ذخیره ایستگاه بر روی حافظه

جهت ذخیره ایستگاه‌های رادیویی جدید بر روی حافظه رادیو پخش می‌بایست پس از دریافت ایستگاه رادیویی شماره حافظه مورد نظر را برای مدت زمان ۲ ثانیه نگه دارید. پس از شنیدن صدای بوق فرکانس جاری بر روی حافظه ذخیره می‌گردد.

اطلاعات RDS

سرویس‌هایی که از طریق سیستم (RDS (Radio Data System در اختیار راننده قرار میگیرند، به شرح زیر هستند:

(PS (PROGRAM SERVICE NAME

این سرویس نام ایستگاه جاری را در صورت ارسال از طرف فرستنده بر روی صفحه نمایش، نمایش می‌دهد.

(ALARM MESSAGES (PTY ALARM

در صورت ارسال پیغام‌های هشدار فوری توسط فرستنده، این پیغام‌ها بر روی صفحه نمایش، نمایش داده خواهند شد.

(TA (TRAFFIC ANNOUNCEMENTS

توسط این سرویس اطلاعات ترافیکی مهم به اطلاع راننده رسانده خواهند شد. با فشردن کوتاه کلید TA/AF بر روی رادیو پخش سرویس TA فعال/غیرفعال می‌شود.

(AF (Alternative Frequency

با استفاده از این سرویس دستگاه به صورت اتوماتیک به جستجو و دریافت فرکانس قوی‌تر ایستگاه رادیویی جاری می‌پردازد. با فشردن بیش از ۲ ثانیه، کلید TA/AF بر روی رادیو پخش سرویس AF فعال/غیرفعال می‌شود.

نکته

ارائه سرویس‌های فوق می‌بایست توسط فرستنده مرکزی ارسال و ارائه گردند. در حال حاضر تنها سرویس PS در ایران فعال می‌باشد.

نحوه کار با CD/USB/SD/AUX

جا گذاری دیسک

در هنگام جا گذاری سطح بر چسب‌دار دیسک باید به سمت بالا باشد. دیسک را تا اندازه‌ای داخل محل مربوطه وارد نمایید که مکانیزم داخلی رادیو پخش به‌طور خودکار آن را به سمت داخل بکشد. پخش دیسک به‌طور خودکار از اولین فایل روی دیسک آغاز خواهد شد.

توجه

این دستگاه فقط برای پخش دیسک‌های استاندارد ۵ اینچ (۱۲ سانتیمتری) طراحی شده است. مبادرت به استفاده از دیسک‌های ۳ اینچ (۸ سانتیمتری) ننمایید. قرار دادن این CD‌ها در این دستگاه با استفاده و یا بدون استفاده از تطبیق دهنده (آداپتور)، به دستگاه و یا خود دیسک آسیب می‌رساند.

دکمه PAUSE

در حالت CD/USB/SD چنانچه دکمه را برای یک لحظه بزنید، حالت PAUSE فعال شده و پخش فایل صوتی در حال اجرا متوقف می‌شود. با زدن مجدد این دکمه، سیستم دوباره به حالت عادی پخش باز می‌گردد. برای پخش اولین فایل از دیسک دکمه به مدت ۲ ثانیه نگه دارید.

دکمه SCN

در زمان پخش CD/USB/SD دکمه “۴SCN” را جهت معرفی فایل‌های موجود بزنید. با فشردن این کلید از هر فایل به مدت ۱۰ ثانیه پخش خواهد شد. با فشردن مجدد این کلید، سیستم به حالت پخش عادی باز می‌گردد.

دکمه RPT

هنگام پخش CD/USB/SD، جهت تکرار فایل در حال پخش دکمه “RPT 1” را برای انتخاب حالت “RPT FILE” فشار دهید. برای تکرار کلیه فایل‌های داخل پوشه فعلی این کلید را برای انتخاب حالت “RPT DIR” مجددا فشار دهید. تکرار پخش مادامی که کلید “RPT 1” برای انتخاب حالت “RPT OFF” فشرده شود، ادامه پیدا می‌کند.

دکمه RDM

در زمان پخش CD/USB/SD دکمه “RDM 2” را جهت انتخاب پخش تصادفی فایل‌ها بزنید. جهت قطع حالت پخش تصادفی و برگشتن به حالت پخش عادی مجدداً دکمه “RDM 2” را فشار دهید.

جستجوی فایل و پوشه

در حالت پخش دیسک (TRACK/MP3)

با فشردن کلیدهای و می‌توانید فایل بعدی یا قبلی را انتخاب کنید. در صورت فشردن و نگه‌ داشتن دکمه‌های فوق، می‌توانید فایل در حال پخش را جلو و عقب ببرید.

در حالت پخش فایل MP3

با فشردن کلید و می‌توانید پوشه بعدی یا قبلی را انتخاب کنید. در صورت فشردن و نگه داشتن دکمه‌های فوق، می‌توانید ۱۰ فایل قبل یا بعد را انتخاب کنید.

دکمه خروج دیسک (Eject)

در صورتیکه دیسک داخل دستگاه باشد جهت خروج آن، دکمه را فشار دهید.

اطلاعات صفحه نمایش

– هنگام پخش فایل‌های MP3 و WMA با زدن دکمه “AUDIO” اطلاعات فایل در حال پخش به صورت زیر بر روی صفحه نمایش دیده می‌شود که شامل (نام فایل) FILE و (نام پوشه) FOLDER می‌باشد.

– هنگام نمایش نام فایل و نام پوشه با زدن مجدد این دکمه اطلاعات برچسب ID3 به صورت نوار متحرک بر روی صفحه نمایش دیده می‌شود که شامل (عنوان فایل) TITLE، (نام هنرمند) ARTIST و (نام آلبوم) ALBUM می‌باشد. سپس دستگاه به حالت عادی بر می‌گردد.

پخش فایل‌های SD

درپوش پورت USB/SD/AUX را باز نمایید. کارت حافظه SD را داخل شیار مربوطه وارد نمایید. پس از چند ثانیه دستگاه به‌طور خودکار اقدام به پخش موسیقی می‌کند.

قرار دادن Flash Memory

درپوش پورت USB/SD/AUX را باز نمایید. Flash Memory را به کانکتور USB دستگاه متصل کنید. دستگاه به‌طور خودکار اقدام به پخش موسیقی ذخیره شده در Flash Memory می‌نماید.

نکاتی در مورد فایل‌های MP3

– این دستگاه تنها توانایی نمایش کاراکترهای انگلیسی A-Z,0-9 ,+ ,- را دارد.

– حداکثر ۱۶ کاراکتر جهت نمایش نام یک آلبوم یا فایل قابل استفاده می‌باشد.

– در صورت ضبط فایل‌های MP3 بر روی دیسک، اطمینان حاصل کنید که فرمت ذخیره سازی از نوع داده باشد و نه از نوع فایل صوتی.

– به منظور لذت بردن از صدایی با کیفیت عالی، توصیه می‌شود فایل‌ها به نوع MP3 با فرکانس نمونه برداری KHZ 44.1 تبدیل شوند.

نکاتی در مورد USB‌/‌SD

– فایل‌هایی با فرمت mp3, *MP3, *WMA* قابل پخش هستند.

– Fat 16/Fat 32 قابل پشتیبانی است.

– حداکثر حافظه قابل پشتیبانی توسط دستگاه ۳۲GB است.

– فرکانس نمونه برداری ۸KHz~ 48KHz

– نرخ بیت ۳۲۰-۸ kbps

نکته

وقتی در حالت پخش USB هستید، USB را به‌طور ناگهانی جدا نکنید این کار موجب آسیب رسیدن به USB می‌شود؛ ابتدا باید source را عوض کرده و بعد جدا کنید یا دستگاه را خاموش کرده و سپس USB را جدا کنید.

ورودی کمکی صدا

درپوش پورت USB/SD/AUX را باز نمایید و فیش ورودی کمکی صدا را وصل کنید؛ دستگاه به‌طور خودکار اقدام به پخش فایل ورودی سوکت AUX IN می‌کند.

تنظیمات سیستم

با فشار ولوم”AUDIO“ به مدت بیش از ۲ ثانیه، وارد تنظیمات سیستم به ترتیب زیر خواهید شد. سپس با هر بار فشردن این دکمه وارد یکی از حالت‌های زیر خواهید شد:
 

برای تغییر تنظیمات هر یک از این گزینه‌ها، ولوم “AUDIO” را بچرخانید. با فشار ولوم “AUDIO” به مدت بیش از ۲ ثانیه، می‌توانید از منوی تنظیمات خارج شوید.

نکته

وقتی در منوی تنظیمات سیستم هستید اگر بعد از ۵ ثانیه هیچ‌گونه عملی انجام ندهید، رادیو پخش به‌طور اتوماتیک از منوی تنظیمات سیستم خارج می‌شود.

S-VOL

با انتخاب این گزینه می‌توانید حجم صدای اولیه را طوری تنظیم کنید تا در هنگام روشن نمودن دستگاه، حجم صدا از مقدار تعیین شده تجاوز نکند؛ که مقدار آن از ۵ تا ۲۵ قابل تنظیم است.

  • در صورتی که قبل از خاموش کردن دستگاه، حجم صدا از این مقدار کمتر باشد، در هنگام روشن کردن مجدد دستگاه، حجم صدا روی همان مقدار قبلی خواهد بود.
  • در صورتی که قبل از خاموش کردن دستگاه، حجم صدا از این مقدار بیشتر باشد، در هنگام روشن کردن مجدد دستگاه، حجم صدا به‌طور خودکار بر روی مقدار تنظیم شده قرار خواهد گرفت.
  • در صورتی که قبل از خاموش کردن دستگاه، حجم صدا از ۵ کمتر باشد، در هنگام روشن کردن مجدد دستگاه، حجم صدا روی عدد ۵ تنظیم خواهد شد.

تنظیم (CLOCK(RDS/MAN

در صورت انتخاب “RDS” گزینه “RDS clock” و در صورت انتخاب“MAN” امکان تنظیم دستی ساعت سیستم فراهم می‌شود.

تنظیم حالت نمایش ساعت (TIME)

در این حالت می‌توان نمایش ساعت را روی یکی از حالت‌های ۱۲ ساعت یا ۲۴ ساعت تنظیم کرد.

تنظیمات زمان (TIME AD)

در صورتیکه گزینه CLOCK را روی MAN تنظیم کرده باشید می‌توانید با انتخاب این گزینه ساعت سیستم را به صورت دستی تنظیم کنید.

تنظیم (RDS (ON/OFF

در این حالت می‌توانید حالت نمایش اطلاعات RDS) Radio Data System) را فعال یا غیر‌فعال کنید.

تنظیم (REG (ON/AUTO/OFF

در صورت انتخاب گزینه ON، ایستگاه‌های منطقه‌ای دریافت می‌شوند. در صورت انتخاب گزینه AUTO، الویت در جستجو با ایستگاه‌های قوی است. در صورت انتخاب گزینه OFF، اولین ایستگاه رادیویی قابل دریافت توسط سیستم صرف‌نظر از توان سیگنال ورودی پخش می‌شود. تنها در حالت RDS ON گزینه REG قابل تنظیم هستند.

تنظیم (NEWS (ON/OFF

در این حالت می‌توانید گزینه NEWS را فعال یا غیرفعال کنید. تنها در حالت RDS ON گزینه NEWS قابل تنظیم هستند.

تنظیم (EON (DX/LO

در صورت انتخاب گزینه LO تنها ایستگاه‌های قوی دریافت می‌شوند. در صورت انتخاب گزینه DX اولین ایستگاه رادیویی قابل دریافت توسط سیستم صرف‌نظر از توان سیگنال ورودی، پخش می‌شود. تنها در حالت RDS ON گزینه REG قابل تنظیم هستند.

تنظیم (L-OUT (ON/OFF

در این حالت می‌توانید خروجی Line-out را فعال یا غیرفعال کنید.

تنظیم (۷~LCD (0

با انتخاب این گزینه می‌توانید میزان شدت روشنایی LCD را تغییر دهید.

روش نگهداری

– از ورود هر گونه مایعات به داخل دستگاه جلوگیری نمائید. در صورت مشاهده چنین موردی سریعا آن را خشک کنید. زیرا ورود مایعات می‌تواند سبب ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه یا شوک الکتریکی شود.

– دستگاه را دور از گرد و غبار و آلودگی نگه دارید. این عوامل می‌توانند باعث بروز اشکالات ظاهری در محصول شوند.

– به هنگام حمل و نقل دستگاه احتیاط نمائید. وارد آمدن ضربه یا افتادن می‌تواند باعث بروز آسیب‌های احتمالی به دستگاه شود.

– در صورت کثیف شدن پانل یا صفحه نمایش، از دستمال ابریشمی و مواد پاک‌کننده طبیعی جهت تمیز کردن آن استفاده نمائید.

اتصالات الکتریکی

نقشه پایه‌های کانکتور رادیو پخش به شرح زیر می‌باشد:

 

عیب‌یابی

– لیست کنترلی زیر می‌تواند برای حل برخی مشکلات که ممکن است هنگام استفاده از این دستگاه با آنها مواجه شوید، به شما کمک کند. قبل از استفاده از آن، تمام اتصال‌ها و راهنمایی‌های این کتابچه را کنترل کنید.

– به هیچ‌وجه دستگاه را در شرایط غیر‌عادی از جمله زمانی که فاقد صدا است، زمانیکه دود از آن خارج می‌شود یا بوی سوختن می‌دهد که ممکن است باعث آتش گرفتن یا شوک الکتریکی گردد، استفاده نکنید. در اینصورت بلافاصله آن را خاموش کرده و با مراکز خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

اندروئید اندرویید مراحل نصب برنامه نویسی اندرویید برنامه نویسی نصب اندرویید اندرویید به زبان ساده اندروید ساده زبن برنامه نویسی ساده اندرویید درآمد با اندرویید اندروئید اندرویید مراحل نصب برنامه نویسی اندرویید برنامه نویسی نصب اندرویید اندرویید به زبان ساده اندروید ساده زبن برنامه نویسی ساده اندرویید درآمد با اندرویید اندروئید اندرویید مراحل نصب برنامه نویسی اندرویید برنامه نویسی نصب اندرویید اندرویید به زبان ساده اندروید ساده زبن برنامه نویسی ساده اندرویید درآمد با اندرویید اندروئید اندرویید مراحل نصب برنامه نویسی اندرویید برنامه نویسی نصب اندرویید اندرویید به زبان ساده اندروید ساده زبن برنامه نویسی ساده اندرویید درآمد با اندرویید درآمد اینترنتی چاقی لاغری مهاجرت ترکیه هتل مقاله درس کنکور درآمد میلیونی خودرو ترفند کامپیوتر پژو پارس روانشناسی کودک آموزش موبایل قیمت دانلود سلامت مقابله راههای استخدام طرح معیشتی یلدا اس ام اس ماهواره فرکانس پول ثروت SideSync

 

نظرات  (۷)

سلام چرا اهنگ رو وقتی به بلوتوث ماشین وصلم پلی نمی کنه

سلام .چند روزی هست افت ناگهانی بیس ضبط ،چندباری ریست کردم تنظیم مجدد کردم .تنظیماتش دوباره تنظیم کردم .درست نشد .صدای بی نهایت بی کیفیت شنیده میشه .

دکمه 4scn نمیرنه مشکل چی هست رمز میخواد دکمه هم نمیزنه 4

۱۱ آذر ۰۱ ، ۱۸:۴۳ میلاد خوش رو

خسته نباشید دلاور خب میدونیم با انتخاب news یا regarding  و...  on/off میشه اونو هرکی باشه میفهمه 

شما لطف کنین  کاراییشون بفرمایین ✋️

وقتی ک سوئیچ خاموش میشه و دوباره روشن میشه اهنگا از شماره ۱ پخش میشه و از ادامه اهنگ قبل نمیاد مشکلش چیه؟

وقتی سوئیچ خاموش میشود و دوباره روشن میشود آهنگها از شماره 1 پخش میشود و ادامه آهنگ قبل پخش نمیشه

دلیلش چی هست؟

چرا اسکن کانالهای رادیویی متوقف نمی‌شود و  سر یک ایستگاه توقف نمیکند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی